اخبار و اطلاعات مربوط به دروس

در این وبلاگ مباحث مرتبط با دروس تدریسی توسط اینجانب پیگیری می شود.

اخبار و اطلاعات مربوط به دروس

در این وبلاگ مباحث مرتبط با دروس تدریسی توسط اینجانب پیگیری می شود.

هدیه ای از طرف دانشجویان
Mbt925.ir

برنامه نویسی پیشرفته - تمرین دوازدهم

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

تمرین دوازدهم: ضرب ماتریس ها

برنامه ای بنویسید که ضرب ماتریس ها را به صورت معمولی و موازی پیاده سازی کند.
  • هر خانه از ماتریس هدف توسط یک نخ مجزا محاسبه گردد (ضرب هر سطر در هر ستون توسط یک نخ صورت می گیرد).
  • ابعاد ماتریس و خود ماتریس ها از فایل خوانده شود (برای آزمایش برنامه، ابعاد 3 در 3 و 30 در 30 را تست کنید).
  • نتیجه را در فایل خروجی بنویسید.
  • زمان انجام ضرب ماتریس ها به صورت موازی و غیرموازی را بدست آورده و مقایسه نمایید. نتیجه را تحلیل کنید.

تذکر: برای محاسبه زمان اجرای موازی، باید از اتمام همه نخ ها اطمینان حاصل کنید. از join استفاده نکنید.

مهلت ارسال تمرینشنبه، 27 اردیبهشت 93، ساعت 24

  • بیگلری

نظرات  (۱۸)

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است
جان من، جانان من، روح و روان من علی لست
تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی
شکر لله حاصل عمر گران من علی است
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

قرآن جز از مدح علی آیه ندارد

این صدف جز این دُر گرانمایه ندارد

رفتم زیر سایه لطفش بنشینم

دیدم علی نور بود سایه ندارد.....

 

 

این عید بر شما استاد گرامی و دانشجویان عزیز مبارک باد 

در کعبه شد پدید و محراب شد شهید

نازم به حسن مطلع و حسن ختام او

********میلاد حضرت علی بر شما استاد عزیز مبارک باد*******
استاد برای تعریف آرایه باید به بعد اول عدد بدبم
چند بدیم؟؟؟
پاسخ:
ابعاد رو از فایل می خونید. هر چی که در فایل باشه. مثلا اگر m و n رو خوندید، آرایه دو بعدی به صورت زیر تعریف میشه:
int[][] a= new int[m][n];
  • سید رضا طبائیان
  • میگن معلم پدر دومه؛شایدم پدر حقیقی.روز پدر بر شما و تمام پدران حقیقی مبارک.
    به امید آن که باشی
    تو هنوز هم در این دشت(پردیس)
    نروی زپیش ما تو
    نروی حوالی رشت
    سلام . استاد اقای طبائیان راست می گن اگه شما برین واقعا ما دلمون تنگ می شه برای شما و درس دادن عالیتون تو رو خدا نرین.
    پاسخ:
    شما لطف دارید. هنوز رفتن من قطعی نیست.
    هرچند اونقدرا که شما فکر می کنید، محبوب نیستم. این رو میشه از نظرسنجی های آخر ترم و یاد کردن بچه در هفته معلم متوجه شد...

    نه استاد این حرفو نزنید ...

  • دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد :)
  • سلام استاد
    از وفتی حرف رفتن زدید دلم گرفته
    به زور کد میزینم دیگه حال نمیده :`(
    پیشانی حاجی شهر پینه بشته,
     دستان پدرم نیز همینطور!
    بزرگتر که شدم تازه فهمیدم
    پدرم با دستانش نماز میخواند
    روزتون مبارک استاد
    اجرتون با صاحب امروز

    سلام استاد

    بله استاد شما خیلی محبوبید اینو نه از آخر ترم بلکه از اول این ترم میشه فهمید

    که ما برای اومدن به کلاس شما کلی تلاش کردیم

    راستی استاد مهم اینه که همیشه ما به یادتون باشیم حالا بعضی ها مثل من حافظه خوبی ندارن که بخوان تبریک بگن شما ببخشید

    روز معلم روزیه که به یاد استادت باشی پس هر روز شما مبارک

    استاد خیلی از بچه ها اگه نتونستن روز معلمو تبریک بگن ...نزارید به پایه اینکه شما رو دوست ندارن.. خود ما اونقد مشکل داشتیم که دو روز بعد روز معلم فهمیدیم روز معلم کیه.......استاد شما واقعا دوست داشتنی هستید....روزتون مبارک .....
    سلام استاد
    فقط ماتریس مربعی شکل دیگه؟
    پاسخ:
    سلام. می تونید اینطور فرض کنید.

    استاد ما خیلی دوستتون داریم من برای روز معلم از چند روز پیشش برنامه ریزی میکردم  که پیام تبریک براتون بفرستم  اما اون روز تاساعت 6 کلاس داشتم اونقدر خسته بودم  که یادم رفت واقعا ببخشید  شرمنده

    ostad 2 ta matrix dar ham zarb beshan ia chand ta?
    پاسخ:
    دو ماتریس
    استاد این که گفتید زمان رو هم در موازی وهم در عیر موازی بررسی کنیم، یعنی دوبار برنامه رو بنویسیم جفتشو براتون ارسال کنیم؟
    پاسخ:
    دو تا تابع بنویسید. در همون یک برنامه هر دوش رو مقایسه کنید. باید زمان هاشون رو چاپ کنید.
    سلام استاد
    تحلیل مون رو از نتیجه بنویسیم؟
    کجآ؟
    پاسخ:
    سلام. یه روش اینه که زمان اجرای دو روش رو مقایسه کنید و بگید کدوم بهتره! با یک if

    slm ostad mishe bgin khoroji chia bayad chap kone???

    y nemone mesal mizanin

    پاسخ:
    Normal Multiplication Time: 10ms
    Parallel Multiplication Time: 8ms
    Parallel is Better than Normal
    ostad javabe zarb ro ham bayad tu file brnrvisim dg?

    پاسخ:
    بله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی