اخبار و اطلاعات مربوط به دروس

در این وبلاگ مباحث مرتبط با دروس تدریسی توسط اینجانب پیگیری می شود.

اخبار و اطلاعات مربوط به دروس

در این وبلاگ مباحث مرتبط با دروس تدریسی توسط اینجانب پیگیری می شود.

هدیه ای از طرف دانشجویان
Mbt925.ir

کلاس اندروید - طراحی صفحه چند بخشی پویا

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ب.ظ

همونطور که احتمالا در بعضی نرم افزارها دیدید، وقتی اونها رو در تبلت اجرا می کنید و یا وقتی صفحه ی موبایلتون رو می چرخونید، چیدمان صفحه تغییر می کنه.

یک نمونه ی کاربردی از این نوع طراحی برمی گرده به صفحات master-details. برای مثال صفحه فهرست اخبار و جزئیات اخبار.

در موبایل هایی که رزولوشن بالایی دارن، میشه هر دو صفحه رو در یک activity نمایش داد و در سایر موبایل ها، هر صفحه در یک activity نمایش داده میشه. مثل تصویر زیر:

صفحه چندبخشی پویا

از اونجا که جلسه قبل مبحث فرگمنت ها تدریس شد، یک نمونه برنامه نوشتم که هم کار با فرگمنت هارو بهتون نشون بده و هم نحوه طراحی یک صفحه ی چند بخشی پویا.

لطفا این برنامه رو مطالعه کنید و هر جا رو که متوجه نشدید، بپرسید و یا گوگل کنید. جلسه آینده در موردش صحبت خواهیم کرد و ازتون سوال خواهم پرسید.

 دریافت برنامه

نکته: دو نسخه از فایل activity_main.xml وجود داره. یکی در پوشه ی layout و دیگری در پوشه ی layout-w595dp. دومی یعنی اگر عرض گوشی بیشتر از 595dp بود!

برای تست برنامه یک امولاتور از نوع Nexus 5 (یا بزرگتر از اون) بسازید. وقتی گوشی در حالت عمودیه، برنامه رو تست کنید. حالا گوشی رو با کلیدهای ترکیبی ctrl+f11 بچرخونید و ببینید چه اتفاقی میفته (مثل تصویر بالا).

اگر اسم پوشه رو به layout-land تغییر بدید، در همه ی گوشی ها با هر اندازه ای، وقتی گوشی در حالت افقی قرار می گیره، صفحه دو بخشی خواهد شد.

  • بیگلری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی